
Możliwość przekazania 1,5% podatku rolnego na rzecz organizacji rolniczych
Wniosek o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego składa się od dnia 1 marca do dnia 15 listopada roku podatkowego, o czym stanowi art. 6d ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku rolnym. Wniosek o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego sporządza się zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. w sprawie wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego (Dz. U. poz. 2821).
Lista podmiotów uprawnionych do otrzymania 1,5% podatku rolnego na rok 2025
Nazwa, siedziba i adres podmiotu | Numer wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym | Numer rachunku bankowego |
Krajowy Związek Rewizyjny Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych ul. Krakowskie Przedmieście 6 00-325 Warszawa |
KRS 0000185803 | 85 1020 1156 0000 7802 0062 1128 |
OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych ul. Chałubińskiego 8 00-613 Warszawa |
KRS 0000278529 | 60 8769 0002 0680 4356 2000 0040 |
W związku z tym zainteresowani podatnicy podatku rolnego mogą do 15 listopada 2025 r. złożyć stosowny wniosek do Wójta Gminy Kłoczew, właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów, wskazując jako podmiot uprawniony jedną z dwóch ww. organizacji.
Przekazać 1,5% podatku rolnego mogą jedynie osoby, które zapłaciły w pełnej wysokości podatek za dany rok podatkowy.
W załączeniu publikujemy pismo Przewodniczącego OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych w sprawie możliwości przekazania 1,5% podatku rolnego na rzecz organizacji rolniczych.

attach_file Załączniki
![]() |
Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie przekazania 1,5% należnego podatku rolnego.pdf.pdf | 0,57 MB | |
![]() |
Pismo 1.5% podatku.pdf | 143,02 kB | |
![]() |
Wniosek o przekazanie 1,5% rpu-1-01-13.pdf | 133,78 kB | |
![]() |
Załącznik do wniosku zrpu-1-01-07.pdf | 114,76 kB |